Средностатистическият човек губи способността си да се концентрира след 8 секунди (по-бързо отколкото златна рибка). Затова ако искаме да бъдем запомнени от събеседниците си, трябва да положим доста усилия.
За да ни помогне да се преборим с това предизвикателство за по-малко от 30 секунди, екипът на Business Insider ни предлага следните 5 съвета:
1. Използвайте „свързваща история“.
Когато някой ви попита с какво се занимавате, не отговаряйте само с „Казвам се Х и съм [професия].“
Използвайте така наречената „свързваща история“, която „дава поглед върху истинската ви същност“, съветва Аманда Мако, консултант по стратегическа комуникация, за Entrepreneur.
Раздавали сте флаери като дете? Свържете тази дейност с желанието си да станете предприемач.
2. Зарежете жаргона
Трябва да познавате публиката си. Ако не говорите с човек от вашия бранш, който познава работата ви като петте си пръста, избягвайте техничарските и специфични за индустрията термини. Така казаното от вас ще бъде разбираемо и ще се запечата в ума на събеседника ви.
3. Вмъкнете анекдот
Според проучване на Stanford University, статистическите данни, сами по себе си, биват запомнени в едва 5-10% от случаите. Когато обаче ги комбинирате с анекдоти, този процент скача до 65-70%.
4. Изтъкнете общото помежду ви
Замислете се какво обикновено помните, след като сте провели разговор с непознат („Учили сме в същия университет“ или „Оказва се, че живеем в същия квартал“).
Причината е, че общите фактори ни сближават – затова са и лесни за запомняне. Ако по време на диалога разберете, че със събеседника си споделяте нещо – интерес към телевизионен сериал или приятел в социалните мрежи (без да ставате прекалено зловещи), – просто кажете.
5. Правете комплименти
Просто и ясно – хората помнят начина, по който сте ги накарали да се чувстват. Гарантирайте топлите чувства чрез истински, искрени комплименти (ако сте прочути с бохемското си облекло, може би не е добра идея да правите комплименти за обеци или жилетки – няма да ви повярват).
Целете се към професионалните похвали – чудесна презентация, информативен коментар по време на съвщанието… схващате идеята.
Изт.: сп. Мениджър
Вашият коментар