Последни публикации

5 съвета за общуване между успешните хора, които Ви гарантират, че ще бъдете запомнени

Няма коментари

Средностатистическият човек губи способността си да се концентрира след 8 секунди (по-бързо отколкото златна рибка). Затова ако искаме да бъдем запомнени от събеседниците си, трябва да положим доста усилия.

За да ни помогне да се преборим с това предизвикателство за по-малко от 30 секунди, екипът на Business Insider ни предлага следните 5 съвета:

1. Използвайте „свързваща история“.

Когато някой ви попита с какво се занимавате, не отговаряйте само с „Казвам се Х и съм [професия].“

Използвайте така наречената „свързваща история“, която „дава поглед върху истинската ви същност“, съветва Аманда Мако, консултант по стратегическа комуникация, за Entrepreneur.

Раздавали сте флаери като дете? Свържете тази дейност с желанието си да станете предприемач.

2. Зарежете жаргона

Трябва да познавате публиката си. Ако не говорите с човек от вашия бранш, който познава работата ви като петте си пръста, избягвайте техничарските и специфични за индустрията термини. Така казаното от вас ще бъде разбираемо и ще се запечата в ума на събеседника ви.

3. Вмъкнете анекдот

Според проучване на Stanford University, статистическите данни, сами по себе си, биват запомнени в едва 5-10% от случаите. Когато обаче ги комбинирате с анекдоти, този процент скача до 65-70%.

4. Изтъкнете общото помежду ви

Замислете се какво обикновено помните, след като сте провели разговор с непознат („Учили сме в същия университет“ или „Оказва се, че живеем в същия квартал“).

Причината е, че общите фактори ни сближават – затова са и лесни за запомняне. Ако по време на диалога разберете, че със събеседника си споделяте нещо – интерес към телевизионен сериал или приятел в социалните мрежи (без да ставате прекалено зловещи), – просто кажете.

5. Правете комплименти

Просто и ясно – хората помнят начина, по който сте ги накарали да се чувстват. Гарантирайте топлите чувства чрез истински, искрени комплименти (ако сте прочути с бохемското си облекло, може би не е добра идея да правите комплименти за обеци или жилетки – няма да ви повярват).

Целете се към професионалните похвали – чудесна презентация, информативен коментар по време на съвщанието… схващате идеята.

Изт.: сп. Мениджър

kidsadmin5 съвета за общуване между успешните хора, които Ви гарантират, че ще бъдете запомнени

Подобни Публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *